DASHURI E VDEKUR
Çdo herë që niste
shoqërimi ynë,
çdo herë që fshiheshim gjireve
të largëta të detit,
shkëmbinjtë e nënujshëm të
luftës së klasave
na e përmbysinin barkën e
dashurisë.
Pranë teje zëra. Mbeturina të
hedhura nga anijet.
Sanalle të nxjerra në tokë e të
shpuara në kurriz
si dëshmi të netëve të
stuhishme.
Kaq herë fati na nxori jashtë lundrimit,
si këta sanallë të gjymtuar
pranë teje në kumin e lagur!
Nuk e di sa kohë, pastaj,
jam endur rrugëve të trishtimit
ku ndërtesat e netëve kërruseshin mbi mua
si një grumbull të verbërish të
ngurrosur.
Përmes drurëve të shtrembëruar
nga dhimbja
më shfaqej një mjegull e
përgjakur.
Dukej sikur gjithë trungjet e
drurëve ishin mbushur me
afishet
e dashurive të vdekura.
Pylli i nervave
kuiste
poshtë erërave të zemërimit.
A e kini parë ndonjëherë si
diellin e zë hëna
dhe drita përpëlitet në asfalt
si një qengj i therrur?
Ai qengj isha unë që
përpëlitesha
në kërkim të asaj drite
që ca zyra të fshehta ma kyçnin
nëpër dosje të errëta.
Si do ta gjeja dritën time që
të shikoja kohën jashtë
eklipsit?
Limjon, 1975-2011
GJAKU I LULEVE
Tanket derdhin gjakun e luleve.
Gjakun e lulekëmborës me gjuhëzën e saj të prerë,
të luledeleve që sapo kanë ngritur kokën me
ndrojtje,
të lules “Mos më prek” (që mizorisht e prekën),
të trëndafilave,
tulipanit, mimozës,
gjakun e të gjitha ngjyrave dhe spektrit të dritës
që bien pre e rrapëllimës së hekurt të zinxhirëve.
Dhe
unë e dëgjoj rënkimin e barit,
tufën
e zogjve shtegëtarë që vijnë nga larg
dhe
mërgojnë sërish të tromaksur,
valën
që ngjiret duke të folur,
zebelinat
e reve që lundrojnë indiferente mbi kokat tona,
muzgun
që ulet nëpër stola si një i verbër me qindarkat
e yjeve
të tij,
Katerin
e Radës që rrëmbehet në bazën detare
atje tej.
Papritur
firasin kalimtarët,
firasin
vajzat e reja që me pëshpërimat dhe
sekretet
e tyre mbushnin ajrin.
Dëgjoj tytat e gjata të tankeve që godasin
dyert
e bankave
si
kryedashët para portave të qyteteve mesjetare.
Mijëra
sy të trishtuar prapa
dritareve përplasin qepallat
si
diafragma aparatesh fotografikë.
Si
për ironi zinxhiri i florinjtë i dritës atje tej
kopsit
gjoksin e ditës. Po kush
do
të kopsisë dhimbjen e nënave që do të vijë si një
ulurimë
e
thekshme e
Kanalit të Otrantos?
Ç
tragjedi bëhet gati në kaltërsinë verbuese të
Jonit?
Tanket derdhin gjakun e luleve.
Shtrirë përtokë simetria e zëmbakëve,
algjebra e lulishteve,
gjeometria e trotuareve,
shtrirë përtokë shteti.
Sarandë, 1997
NE TË PAGOJËT
Ata na censuronin gjuhën
dhe na përplasnin para hundëve
dyert e redaksive.
Ata bënin shkrime festive,
vjersha festive, jetë festive
dhe shkelnin mbi gjuhët tona të
prera,
mbi librat tanë që i hiqnin nga
libraritë, bibliotekat
dhe i kthenin sërish në brumë.
Po çuditërisht, kur ra gongu i
lirive,
partitë e para liberale mbanin nënshkrimet
e tyre.
Sarandë, 1993
HIRI I
DITIRAMBEVE
Liria kishte mërguar nga Franca.
E shoqëronte atë Hygoi i veshur tebdil
me emrin e një punëtori tipograf
në pasaportën e tij të rreme.
Kur ulej netëve të Brukselit dhe hartonte
“Ndëshkimet”.
ata, që i këndonin ditirambe tiranit që uzurpoi
atdheun,
shihnin me llahtari si u digjeshin letrat në
duar.
Të nesërmen pyesnin të habitur njëri-tjetrin:
ç’rrufe në të kthjellët
binte para tryezave të tyre të shkrimit?
Mbyllnin dritaret, errësonin dhomat
dhe nën dritën e një qiriri
nisnin përsëri ditirambet për tiranin
dhe përsëri hiri i letrave si hiri i kufomave
u mbetej në duar.
Ku ta dinin ata se Hygoi në ato çaste
derdhte tërë rrufetë e zemërimit
që shkrepëtinin në ajër drejt Francës?
Limjon, 1979
SHISHJA
Kujt
i shkoi ndërmend përpilimi i atij dokumenti
të fshehtë për të shfryrë në atë
moshë të njomë
dufin
e poshtërimeve? E nënshkruam sipas radhës atë
statut të dhimbjes: Mehmet Delvina,
Avni
Delvina, Luan Mato dhe në fund, unë, më i vogli
prej tyre. Të fshehur aty poshtë,
midis
të çarave të shkëmbinjve të Jonit, u betuam se
nuk do të tradhtonim njeri tjetrin, se nuk do
t’i
tradhtonim prindërit tanë që vuanin dënimin
tradhtonim prindërit tanë që vuanin dënimin
në Kalanë e Gjirokastrës, se nuk do të
tradhtonim
tapitë e lashta
të fisit, bibliotekat me
raftet
e rënduara, fletoret e ditarët me kaligrafinë
e
mahnitshme. Nuk do t’i tradhtonim
tablotë klasike të të parëve me kornizat e tyre
hijerënda.
I
mbyllëm të gjitha në shishe, duke pikuar mbi tapën
e saj dyllin e nxehtë për ta izoluar nga uji.
Midis
të çarave karstike të shkëmbinjve, në
mes të
gaforeve
e cironkave, lëshuam në ujëra sekretin
tonë
të
madh, me shpresën se dallga do ta çonte në të tjera
vende, në të tjera kohëra për të dëshmuar fatin
tonë.
E duke kaluar vitet, sa herë frika na
çoi te
shkëmbinjtë,
se mos deti na dekonspironte dhe e nxirrte
në breg atë të fshehtë!
Nuk e di në ç’oqeane, bashkë me dallgët, shfryn
ende
dufin tonë të dikurshëm
ai mesazh i mbyllur në shishe
Sarandë, 2011
KRIMBI
Sa
herë që ulesha të shkruaja, tryezën time e brente një
krimb. Gërr, gërr,
punonte
brenda lëndës së drurit ky minator i çuditshëm
që bënte garë me gërvishtjen time
mbi
letër. Shihja të nxirrte në sipërfaqe tallazhin e imët
pas orësh pune dhe m’i ngatëronte mendimet,
temporitmin, përfyryrimet. I lexoja me zë disa herë
pas orësh pune dhe m’i ngatëronte mendimet,
temporitmin, përfyryrimet. I lexoja me zë disa herë
ato
që shkruaja. Krimbi ndalte punën dhe atëhere më
kallte frikën heshtja e tij. Ç’ishte ky sizmograf
kallte frikën heshtja e tij. Ç’ishte ky sizmograf
i
ndjenjave të mia? Ndërgjegjja apo censori im?
Shkruaja
sërish e sërish dëgjoja gërr gërrin e tij. Gjithë
natën, të gjitha herët
i
shoqëruar me autocensurën, dyshimin, pasigurinë.
U
desh shumë kohë ta kuptoja pse hapte tunele brenda
meje ky
minator i palodhur
i
atyre viteve rinore, u desh shumë kohë të bindesha
se
duhej ulur vrulli i motiveve, vrulli i të vërtetave
që
të shpëtonin vetë motivet e të vërtetat
që
përmban sot ky libër.
Ai
tallazh i imët, i verdhë, si pluhur farmacie, ishte doza
që
merrja rregullisht për të fashitur ethet e frymëzimeve.
Sarandë, 2011
TROFTA
Na çuan të vizitonim rezervatin e madh të
rritjes
së troftës, në
një orë mësimi “Të njohim vendlindjen”.
Rrija prapa të
tjerëve
duke parë veten
në vezullimin e hutuar të qenieve
që përplaseshin
në paretet e ngushta prej betoni.
Sa syresh binin
të trullosura në përpjekjen për ta kaluar
cakun e vendosur nga fati,
sa syresh, më
shikonin me sytë e skuqura që brenda ujit
si brenda ca hekurave të padukshme.
Rrija mbrapa të
mos e dëgjoja zërin e specialistit,
teksa mburrej
me shkencën e
krijimit të këtyre kolonive të bindura
dhe ëndërroja
troftën e lirë të lumenjëve malorë që çan në
të kundërtën e rrjedhës
së katarakteve të vrullshëm, duke përqeshur që
larg këto
qenie mjerane të
ndrydhura në qindra
vaska ku prisnin ushqimin e fabrikuar
vaska ku prisnin ushqimin e fabrikuar
sipas
recepturave dhe racioneve të kalkuluara,
gjersa të
arrinin peshën dhe gjatësinë për tregjet.
Habitesha me ata
që mbanin shënime rrotull siluetës
së një
zootekniku, pa e marrë me mend se ne vetë
ishim
qenie që rriteshim
në vaskat absurde të një doktrine.
Limjon, 1979 – 2011
NJËMBËDHJETA
Gazi i policisë angullin në të përpjetat.
Mbyllen dyert e avllive,
tromaksen pulat nëpër kotece
dhe nënat u pëshpërisin fëmijëve:
“Erdhi njëmbëdhjeta!”
Kush e ka radhën?
Cili nga baballarët do të lerë mistrinë mbi murin
me
llaçin
e njomë,
do të lerë poezinë e saponisur,
ditarin e klasës me emrin e çdo fëmije,
cilit prej baballarëve do t’i bjerë nga dora
epruveta,
sikur t’i bjerë analiza e fundit që i bën atdheut
të tij në
jerm?
“Erdhi
njëmbëdhjeta!”[1]
Mursia,
Alikua, Dhivri, Markati[2]
ja
njohin së largu erën kësaj bishe,
teksa
një ulërimë e shurdhër u ngelet në gurmaze,
si
brenda një akuariumi ulërima e peshqve nga kalimi
i një maceje.
Rrugicat,
të përpjetat e të tatëpjetat e kalldrëmeve
gulçojnë
teksa përcjellin jehonën si rrokullisja
e trallisur e një orteku.
Njëmbëdhjeta
– shifra e një miti të zi
të
ngritur me vite të panumërta burgu.
Shkruar në
Sarandë:
pa vit, pa kohë,
gjithmonë brenda meje.
LOSHIT, TIM VËLLAI TË VDEKUR
Çdo mbrëmje
zbret nga kryqi i mundimeve,
ulet në tryezën e një lokali
me gurin filozofik në dorë
dhe kafka ëngjujsh rreth e
rrotull.
Çdo mëngjes
duket gjaku i tij i derdhur
pranë gotave
të dëshpërimit
ku kamarjerët mundohen
të zhdukin
gjurmët e natës që shkoi.
Sarandë, 1995
GJËAGJEZË
Ai s’u
afrohet debateve,
nuk
rreshtohet me asnjë palë.
Vetëm në
mbarim të betejave shfaqet
si ata që
plaçkisin kufomat e të vrarëve.
Ai i gëzohet
vetëm tymit të oxhakut të vet.
Kur e
gjykojnë,
varni tim
vëlla, thotë,
se mua më
merren mendtë.
SHPIRT
I ZBRAZUR
Një zë i rremë, një këngë e rreme, falce më
mundon.
Si mund ta xhvesh lëkurën e fjalëve të kota?
Eci si në ca plazhe të shkretë hëne...
Nuk më gëzon dita, as deti i kallaisur,
as bisedat akademike për artin.
Shpirt i zbrazur.
Në fund të ditëve
mbetet një llum kafeje
dhe muzgjesh të hidhur.
Dua ta mbledh hijen time, ta palos
për ta lëshuar në një kohë tjetër.
Dhe dua t’i ikë kësaj udhe
që më zhduket nën këmbë
si një gjarpër i trembur.
Te porta e gurtë e dimrit, mbuluar me gjethet e
vdekura,
përpëlitet
një zog, një zemër.
1988
LIRI
Veç për ty shikonim udhës
se mos shfaqeshe që larg
siç u shfaqet përmes detit
burrave anijembytur
tokë e dashur e shpëtimit.
Ne Moisiu s’na premtoi
rrugë të qetë e pa mundime.
Po u nisëm edhe çamë
shkretëtirën e harrimit,
shkuam përmes labirintesh,
u rropatëm në humnera
edhe rrugën nuk
e lamë,
shpresën tonë nuk e braktisëm,
se një ditë, pas dyzetë vitesh,
krejt të plakur e të thinjur
para Teje do të mbrrinim.
Krejt të plakur e të thinjur,
Do të mbrrinim para Teje.
Gojëkyçur, të hutuar,
sepse më nuk e kuptonim
ishe Ti apo vegimet
që fanepseshin nga lodhja.
Mbi një pirg vitesh të humbur
ngelëm, s’ecëm dot më tutje,
se papritur kish
mbaruar
gjithë kuptimi i sakrificës,
se papritur vuajtjet tona
ishin vlera që krijuam,
ishin druri i kryqëzimit
brenda nesh i shenjtëruar.
Sarandë, 1993
BUNACA
Mbi rërën që ka zbutur deti
në muzg ne endemi gjer vonë.
Gjithçka që rrotull na zë
syri
e gjejmë në ujë me kokën
poshtë.
Si të përmbysura anijet,
qyteti thellë si në humnerë.
Nuk e di, e dashur, pse na
stepi
ky det i heshtur me mistere.
Asnjë rrudhë mbi të, për be,
asnjë klithje pulëbardhe,
në cep të qiellit veç një re
si aerostat qëndron e varur.
Dhe ti papritur të ze frika,
mos vallë dhe deti vdes?
Si kartolinë të ngjan natyra
në albumin që u zverdh.
Një shurdhëri, një boshësi,
sikur të shkelnim përmbi
hënë,
ku vetëm emrin kanë detet
se bark’ i tyre tharë ka
qenë;
sikur qyteti me anijet,
që para syve tanë shfaqet,
të jetë thjesht si një mirazh
i ardhur që nga tokë e
largët.
Sakaq detin tej e mban
e çan si plug një motoskaf,
zhubraviten pasqyrimet
po valët bjenë në gjumë
prapë.
Më kot dhe ti i zbath
sandalet
dhe ujin rreh tani me këmbë,
plogështisë së këtij vigani
inati yt nuk ka ç’i bën.
Do shkojë bunaca. Ajo re
aty në cep si e pa faj,
s’është çudi që brenda vetes
djepin e stuhisë të mbajë.
Dhe do të shohësh se si era
me mijra plugje dallgë do
ngrerë
dhe deti që ti do kaq shumë
sërish do zgjohet me poterë.
Limjon, 1988
I
MUROSUR
Me dhjetra vjet jam rropatur
buzë lumit të harresës,
Urën e Poezisë ndërtoja
të më lidhte me njerëzit.
Ditë e natë, i vetëm, ngrija
gurët e rëndë të fjalëve,
që nga themelet, zhytur në kohra,
deri te qemeret e këmbarëve.
Rropamë e fjalëve që binin
shurdhonte lumin thellë,
cili mister, brenda natës,
e shembte
në humnera?
Cili mister punën time
e zhdukte kaq papritur?
Dhe rrija netëve pagjumë,
si alkimist i thinjur.
Vinin nga larg burokratë e hafije
me skica, parime, metoda,
kujdes, se gabon dhe një fije
dhe ura të shembet te koka.
Vinin nga larg kontrollorë,
më bënin inventarin,
kaq krahasime, kaq
similituda,
çdo rresht pa shpirt e
masnin.
Dhe çdo kritik me marifet
më prishte orientimin,
që mos ta gjeja kurrë nordin,
që mos ta kapja kurrë fillin.
Po erdhi pranë një bard i moçëm
me torbë mitesh mbi shpinë:
“M’i jep t’i shoh mejtet e punës,
metaforën, çekiçin, mistrinë.
Ti duhet t’ua fshehësh kuptimin
vargjeve të tua, fjalëve,
që gurët e rëndë, hafijet,
mos t’i shembin poshtë valëve.”
Që Urë e Poezisë të mbajë
mbi lumin e llahtarisur,
ti duhet veten të murosësh,
në murin që ke stisur.
Mos harro se
Urën e Artës,
ata që e ndërtuan,
nuk ishin njerëz dosido
po ustallarë të shquar.
Dhe që të mbante punë e tyre
duhej shpirti brenda,
prandaj dhe lindi sakrifica
si një kurban i rëndë.”
Kështu dhe veten e murosa,
në brendësi të fjalëve,
që shpirti im të lidhte gurët,
dhe fanepsjen e mesazheve.
Limjon, 1974 – 2011
NGA KUSH KISHE FRIKË, O ZOT?
O Zot, si nuk u gjende pranë
nesh, në ato dimra të
mërive të mëdha?
Si nuk u verbove, o Zot, kur pe
hetuesit e policët
të bastisnin shtëpinë tonë
duke shkelur me këmbë librat e
lashta të fisit,
“Lulet e Verës”, “Mrrizin e
Zanave”
syzet vështrimmprehta të tim eti,
e të kthenin përmbys
laboratorin me oxhakun diellor
të fotografive[3],
herbariumin e gjelbër të sime
motre?
Si nuk ua dogje në duar ato
copa letrash,
ku inventarizonin sendet e
rralla, koleksionet e orëve
zviceriane
që prej dy shekujsh masnin
kohën,
kur inventarizonin çarçafët,
jorganet, sixhadet e mureve,
e deri te lugët e pirunët e
guzhinës?
Si i dëgjoje tek
ulurinin:”Borgjezë të fëlliqur!”
pa t’u çarë kërmilli i veshit?
Si nuk u gjende pranë nesh, në
ato dimra të mërive të
mëdha,
kur tim at e flakën në
kështjellën burg të Gjirokastrës,
kur bukurinë e sime mëje e
venitnin në fermën e rritjes
së derrave?
O Zot, o Zot, si nuk të ftohu
eshtrat ajo erë e marrë
e luftës së klasës,
kur e përplasën familjen tonë
në një barrakë të drunjtë
që i ngjante një fluge të
ngecur në mes të vërshimeve
dhe baltës?
Të tjerë njerëz dilnin në
ballkonet e shtëpive tona të
djeshme,
djeshme,
dhe shkundnin sipër nesh çarçafët
e përgjakur të viteve,
dhe hidhnin nga dritaret
mbeturinat e darkave,
dhe vërtitnin shishet e zemërimit
të dehur.
Ndërsa ne, o Zot, s’kishim ku
të gjenim
një triskë buke për të shuar urinë!
Nuk e di, o Zot, në se Ti ke
nevojë të mbushësh
stomakun, si ne vdekatarët,
në se Ti e ke provuar të të
merren mendtë
dhe të të erren sytë nga të
pangrënët,
në se ti u je sulur si ne fiqëve të egër të Lëkursit,
hizeve të Heremecit,
nëse haje si i babëzitur nëpër
rrëpira kërcell bizhgosh
dhe shqitje me thonjtë e
gjakosur patlat e ngjitura në
shkëmbinjtë e egër buzë detit?
Kishin frikë miqtë e djeshëm
të na përshëndesnin - ndërronin
udhë,
kishin frikë shpresat të na trokisnin në dritare
dhe dielli ngrinte supet tek perëndonte.
Po ti, o Zot, nga kush kishe
frikë
që nuk i afroheshe fatit tonë?
Nga kush trembeshe?
As një nojmë, o Zot, prej teje,
asnjë shenjë teksa kërkonim në
qiell,
pas rrufeve,
siluetën tënde,
ato rrufe që prisnim të binin
atje ku duhej
dhe vononin të binin.
Më thuaj, o Zot,
pash Zotin, o Zot,
Si nuk u gjende pranë nesh në
ato dimra të mërive
të mëdha?
Sarandë, 1991
SHLLAFARI
A ke qenë në Shllafari? A ke qenë në atë ishull
të largët të Utopisë?
Gjithë vitin në Shllafari bredhin udhëve
derkucë të pjekur me nga një thikë e pirunë të
ngulur
në kofshë
dhe një pjatë ari të varur në bisht.
Në qiell fluturojnë rosa, pata, mëllenja,
thëllëza
e fazanë të
pjekur.
Atje s’ka gurë e shkëmbenj
sepse vendin e tyre e kanë zënë
format e djathit kaçkavall, e djathit të bardhë
fetë.
Në të dy anët e rrugës
janë ngritur gjerdhe me mure petullash e
ëmbëlsirash.
Vetëm se duhet të ruhesh nga sherbeti që të mos
Vetëm se duhet të ruhesh nga sherbeti që të mos
rrëshqasësh.
Burimet me verë
gurgullojë e të bëjnë shend e verë.
Shatërvanet flakin në ajër wisky-n qelibar.
Qejfllinjë
hidhen lakuriq dhe ata që s’dinë not
hidhen lakuriq dhe ata që s’dinë not
ngrenë
qafat nga sipërfaqja e lëngët dhe bërtasin:
“Meze!”
- që të mos mbyten.
Akulloret janë si Plaku i Vitit të Ri prej
bore.
Në vend të gjetheve pemët rritin kartmonedha
e mund
t’i mbledhësh duke i shkundur.
Shumë ngelen e kalben përtokë
sepse askush nuk përkulet nga përtesa.
Që të arrish në Shllafari
duhet të shfletosh ca qitapë të mëdhenj e të
pyesësh
qatipin e verbër aty pranë
qatipin e verbër aty pranë
të të tregojë rrugën,
duhet të dëgjosh memecin
dhe të nisesh bashkë me ulokun.
Sarandë, 2001
Nessun commento:
Posta un commento